Honzíkova cesta na druhý konec zeměkoule a zase zpět.

středa 25. června 2008

Škola

Tříposchoďová budova školy jsou vlastně do ateliérů předělané přístavní doky zasazené přímo do centra ROCKS, nejstarší části Sydney, hnedle vedle komerčního přístavu CIRCULAR QUAY, z kterého neustále odplouvají trajekty na nejrůznější části zálivu. Druhou stranu přístavu ukončuje impozantní budova Opery.
Od nás ze CENTRAL STATION se na CQ dostanu buď vlakem (cca 20min) nebo pjesky (40min). Teď už ale jezdím jen na kole, což mi vezme cca 15minut :-). Nejzábavnější část trasy vede pres HYDE PARK po 10m široké, mramorem dlážděné a palmami lemované pješí zóně. Zatím nemám helmu (což je v sydney přestupek), tak jezdím převážně po chodnících. Situace s cyklostezkami je tu o něco lepší než v Praze, ale jsou tu pomálu a zdaleka nejsou tak bezpečné jako třeba v Berlíně. Ale o tom třeba jindy...

Škola tady pro mě znamená hodně. Nejen, že mi pomáhá dostat se na obrtlík grafického designu a kreativně mě zaměstnává, ale hlavně mi působí jako balzám na duši po tom všem školství, co jsem si zatím prožil.
"Výuka" začíná vždy od 1 odpoledne a končí v 5. Každý všední den krom 1 pátku v měsíci, kdy máme volno. Zhruba do 2:30 nás učí Max (vousatej anglán) zvládat Adobe Creative suite 3, což je sada grafických programů, bez kterých si v dnešní době už nikdo nedovede design představit. Max nás většinou postaví před nějakou úlohu, jejíž řešení nám předvede a potom nám jí pomáhá technicky zvládnout. Tyhle takzvané tutoriály s námi procházel hlavně první 2 měsíce. Teď na maxových hodinách většinou pracujeme na assignmentech, které se tváří jako skutečné zakázky. Tzn. všichni pracujeme na stejném zadání (tzv. Briefu), ale každý se ho snaží ztvárnit svým vlastním stylem - designem.

Po krátké přestávce na oběd většinou nastupuje frantík Jeremy, který nás učí zacházet s nepočítačovými nástroji. Kromě dvouměsíčního kurzu kreslení tužkou s námi už stačil probrat barvy, kaligrafii a typografii. Pokaždé, když se přesuneme k dalšímu tématu nám Jeremy udělá 30 minutovou úvodní přednášku a pak rovnou zadává praktické úkoly. Jeremymu sekundují sympatické dámy Kate, která se specializuje na kreativní myšlení a ilustrátorka Dawn.

Cílem celého kurzu je vytvořit si bytelné portfolio, tzn. soubor grafických prací, které nám po škole pomůžou sehnat kvalitní job v oboru. Do základu z čech mi do portfolia zatím přibylo A3 ztvárnění vlastního světa, 2 potisky na tričko, leták s programem výstav, sada šesti poštovních známek, plakát na film MadMax, ZOO brožurka a vlastní vizitka.

Jak už jsem napsal, když nemáme přednášky, sedíme v ateliéru a pracujeme na assignmentech. Mně osobně prostředí školy pro kreativní tvorbu moc nevyhovuje a používám ho hlavně pro své technické zázemí (skener, lightbox, tiskárna, internet, ořezka, atd.) a vždy, když potřebuju něco namalovat barvami, zfinalizovat nebo zkonzultovat s učitelem. Jinak tvořím hlavně doma v obýváku.

Do naší odpolední skupiny "afternoon class GD_mar_08" nás chodí asi 20. Paralelně s námi postupuje ještě dopolední skupina, kam zajdu, když potřebuju odpolední volno. Asi polovina studentů jsou rození australani, zbytek tvoří brazilci, jedna francouzka a japonka. Nevím, jestli je to dáno původem, věkovým rozdílem nebo mojí povahou, každopádně s ostatními studenty se moc nebavím. Jen na oběd do MCDonnalds občas zajdu s Joshem, který mi připomíná postavu Hurleyho ze seriálu Lost a s kterým vždy prohodím pár slov o nejnovějších počítačových hrách nebo jak strávil víkend.

2 komentáře:

Petr řekl(a)...

hezkys to shrnul. konečně!
nejvíc mě zaujala tahle pasáž.

"Škola tady pro mě znamená hodně. Nejen, že mi pomáhá dostat se na obrtlík grafického designu a kreativně mě zaměstnává, ale hlavně mi působí jako balzám na duši po tom všem školství, co jsem si zatím prožil."

Anonymní řekl(a)...

pěknej report, máš jinej přístup, tematicky popisuješ jednotlivý části tvýho života tam.

schtj