Honzíkova cesta na druhý konec zeměkoule a zase zpět.

sobota 5. dubna 2008

Semi-Permanent

Tenhle weekend se v Sydney ukutečnil Semi-Permanent, což je v pořadí asi 8., pro design významná událost, na které se schází místní kreativci a poslouchají ty, kteří to v oboru už někam dotáhli. Letos na téhle dvoudenní konferenci prezentovalo svojí práci celkem 12 uměleckých formací / jednotlivců. Normálně bych na podobnou akci za 100 AUD vůbec nešel, že nám ji ale srdečně doporučovali naši design majstři ve škole, lístek jsem koupil a musim říct že asi 3 formáty mě opravdu zaujaly-nadchly-nakoply. Nejlepší byl asi australský street-arter Ben Frost. Jeho pop-artový komix, který vtipně kritizoval současnou společenskou netečnost k podstatným problémům u mě sedl na úrodnou půdu. Další byl New Yorský foto-dokumentarista Spencer Platt, kterému se podařilo z taxíku vyfotit náraz druhého letadla do WTC a vyhrát tak cenu World Press foto za rok 2001. Ještě zajímavější byly ale jeho fotky ze současných konfliktů např. z Izraele a Libanonu. Třetí pecička byla písmolajna Alexe Trochuta z Barcelony, asi nejpracovitějšího designéra, kterého jsem kdy viděl.
Když srovnám Semi-Permanent s českým Bienále Grafického Designu v Brně, je australská událost daleko masovější, dražší a nemá tak bohatý doprovodný program. Nejvíc mi tu chyběly výstavy bokem, na které jsem si zvykl z Brna. Součástí SP byla také afterparty, kde se mohl nadějný designér zkontaktovat z dalšími lidmi v oboru, na kterou jsem se ale z důvodu vysokého vstupného a masovosti celé akce vybod.

Žádné komentáře: